Ramzfile Ramzfile .

Ramzfile

كتاب فارسي عمومي دكتر حسن ذوالفقاري ويرايش سوم

گام به گام فارسي عمومي دكتر حسن ذوالفقاري
كتاب فارسي عمومي دكتر ذوالفقاري شامل برگزيده ي متنهاي فارسي و آيين نگارشي است. اين كتاب از چهارده فصل تشكيل شده كه گلچيني از متون ارزشمند ادبيات فارسي را به خواننده ارائه مي دهد. در هر فصل كتاب درآمدي بر ادبيات مورد نظر توسط بعضي از بزرگترين اديبان و صاحب نظران فارسي زبان ارائه مي شود و خواننده را در آشنايي با ادبيات مربوطه راهنمايي مي نمايد

در فصل اول از كتاب فارسي عمومي دكتر حسن ذوالفقاري، ادبيات حماسي با داستان هاي زال زر و آرش كمان گير بررسي مي شود ودر دومين فصل ادبيات غنايي در پرتوي آثار برخي از بزرگ ترين شاعران فارسي زبان نمايانگر مي شود. فصل چهارم كتاب با عنوان ادبيات نمايشي، سه اثر بزرگ از جمله “جعفرخان از فرنگ برگشته”، “چشم در برابر چشم” و “كمال الملك” را معرفي مي نمايد و در فصل پنجم كه ادبيات داستاني نام دارد، برخي از زيباترين قصه هاي ادبيات فارسي معرفي شده اند

pdf كتاب فارسي عمومي ذوالفقاري رايگان
آن چه در فصل ششم تا سيزدهم كتاب فارسي عمومي در اختيار مخاطبان قرار داده مي شود، پرداختن به ادبيات عرفاني، معاصر، انتقادي، ترجمه، توصيفي، بين المللي و نيزعاميانه است كه براي هر كدام، نمونه هاي بي نظيري از بهترين آثار ادبي در كتاب ذكر شده است؛ آثاري كه برخي از آن ها از شهرت بسيار بالايي برخوردارند. برخي نيز به رغم كمتر شناخته شدن، كيفيتي عالي را به مخاطبان عرضه مي كنند. در فصل چهاردهم يا همان فصل آخر كتاب فارسي عمومي از دكتر حسن ذوالفقاري، آيين نگارش مورد بررسي قرار گرفته است و اثر با فهرستي از منابع و مآخذ كه مي تواند براي مطالعه ي بيشتر و بهتر خوانندگان مورد استفاده قرار گيرد، به پايان مي رسد.


برچسب: فارسي عمومي، كتاب فارسي عمومي، فارسي عمومي ذوالفقاري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۰:۲۵ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب هنر و تمدن اسلامي

محتواي كتاب به بررسي دستاوردهاي هنري در انواع قلمروهاي مختلف اسلامي مي‌پردازد و تلاش مي‌كند تا تأثيرات متقابل فرهنگي، اجتماعي و سياسي را بر شكل‌گيري هنر اسلامي تحليل نمايد

يكي از قسمتهاي مهم اين كتاب، توجه به معماري اسلامي است. معماري اسلامي با مساجد، مدرسه ها، كاخ‌ها و باغ‌ها به عنوان يكي از شاخص‌ترين جنبه‌هاي هنر اسلامي در نظر گرفته مي‌شود

دانلود كتاب هنر و تمدن اسلامي​
كتاب هنر و تمدن اسلامي ۱ اثر دكتر غلامعلي حاتم با ارائه يك ديدگاه جامع و تحليلي از هنرهاي مختلف اسلامي، به خواننده كمك مي‌كند تا درك وسيع تري از تأثيرات فرهنگي و هنري تمدن اسلامي در طول تاريخ به دست بياورد. اين كتاب با بررسي جنبه‌هاي مختلف هنر اسلامي، از معماري و خوشنويسي تا فلزكاري و تذهيب، يك منبع عالي براي مطالعه و تحقيق در اين زمينه فراهم مي‌كند. هنر و تمدن اسلامي ۱ هم براي دانشجويان و پژوهشگران،و هم براي همه علاقه‌مندان به تاريخ و فرهنگ اسلامي، ضروري و الهام‌بخش است كه به درك بهتر از زيبايي‌ها و اعماق هنر و تمدن اسلامي مي‌انجامد.​

كتاب هنر و تمدن اسلامي ۱ دكتر غلامعلي حاتم به تحليل نقش و تأثيرات هنرهاي تزئيني در جامعه اسلامي نيز مي‌پردازد. هنرهاي تزئيني مانند كاشي كاري، موزائيك‌سازي و تذهيب، نقش مهمي در زيباسازي اماكن مذهبي داشته‌اند.

دانلود رايگان كتاب هنر و تمدن اسلامي 1
كتاب به طور كامل تكنيك‌ها و سبك‌هاي مختلف اين هنرها را مورد بررسي قرار مي دهد و نمونه‌هاي برجسته‌اي از مساجد، مقابر و كاخ‌هاي تزئين شده با اين هنرها را معرفي مي‌نمايد. اين قسمت از كتاب نشان مي‌دهد كه چطورهنرمندان مسلمان با استفاده از طرح‌هاي هندسي و الگوهاي پيچيده، به خلق آثار هنري بي‌نظير پرداخته‌اند كه علاوه بر زيبايي ظاهري، داراي معاني عميق معنوي نيز هستند.

در ادامه، نويسنده كتاب به بررسي هنر فلزكاري در تمدن اسلامي مي‌پردازد. فلزكاري اسلامي با خلق اشياء زيبا و كاربردي از جنس فلزاتي مثل طلا، نقره، برنز و آهن، يكي از برجسته‌ترين نمودهاي هنر اسلامي به حساب مي‌ايد.

اين كتاب به تكنيك‌ها و روش‌هاي مختلف فلزكاري مثل حكاكي، مشبك‌كاري و قلم‌زني، پرداخته است و نمونه‌هاي برجسته‌اي از آثار فلزي را كه در موزه‌ها و مجموعه‌هاي هنري نگهداري مي‌شوند، معرفي مي‌كند. كتاب همچنين توجه ويژه‌اي به تأثيرات هنرمندان فلزكار مسلمان بر فلزكاري ساير فرهنگ‌ها و نقش اين هنر در تبادل فرهنگي ميان شرق و غرب داشته است.

يكي ديگر از موضوعات مهم مطرح شده در اين كتاب، بررسي هنر كتابت و تذهيب قرآن مي‌باشد. تذهيب قرآن به عنوان يكي از برجسته‌ترين جلوه‌هاي هنر اسلامي، نشان‌دهنده احترام و تقدس مسلمانان نسبت به كتاب مقدس‌ قرآن است. اين بخش از كتاب نشان مي‌دهد كه چگونه هنر تذهيب با خوشنويسي و ساير هنرهاي تزئيني تركيب شده و آثار هنري شگفت انگيزي خلق كرده است.


برچسب: هنر و تمدن اسلامي 1، كتاب هنر و تمدن اسلامي 1، هنر و تمدن اسلامي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۹:۰۱ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب انديشه اسلامي 2 جعفر سبحاني

كتاب انديشه اسلامي 2 يكي ازكتب دانشگاهي است كه در آموزش كارآمد مباني نظري اسلام، تدوين متون آموزشي مناسب، مورد استفاده است و از آنجايي كه در دروس معارف اسلامي با تعداد بسياري از دانشجويان مواجه هستيم نياز است در اين زمينه متون آموزشي متنوع و گوناگوني تدوين شوند تا اساتيد محترم معارف اسلامي دانشگاه با توجه به مخاطبان مورد نظر خود و شرايط موثر بر تعيين متن درسي كتاب درسي خود را انتخاب كنند.

به همين منظور، كتاب انديشه اسلامي 2 به همت استاد محقق حضرت آيت الله جعفر سبحاني، از انديشمندان ممتاز مباحث الهيات در حوزه علميه قم و جناب آقاي دكتر محمدرضايي، از اساتيد گروه فلسفه دانشگاه تهران، بر اساس سر فصل هاي مصوب اين درس به رشته تحرير درآمده است

كتاب انديشه اسلامي 2 سبحاني و رضايي pdf
كتاب انديشه اسلامي 2 سبحاني در ادامه جلد اول اين كتاب يعني پس از كتاب انديشه اسلامي 1 و به همت جمعي از اساتيد مباحث الهيات و فلسفه منتشر گشته است. در اين كتاب در ادامه جلد اول به مبحث آموزش كارآمد مباني نظري اسلامي و تدوين متون مدون آموزشي پرداخته شده است

بخشي از مقدمه كتاب : ديرينه ترين آثاري كه باستان شناسان به آن دست يافته اند ، بر آن دلالت دارد كه زندگي انسان پيوسته با دين و دينداري همراه بوده است ، هر چند اين پديده در هر عصر و قاره اي به صورتي خاص جلوه گر شدهاست . قرآن نيز بر آن است كه در طول تاريخ بر حسب شرايط زماني و مكاني مختلف و به تعبيري متناسب با استعدادهاي امت ها، جلوه دين كه همان اسلام ( تسليم بودن در برابر خدا ) است به شكل شريعت هاي مختلف بروز يافته است . اسلام با معجزه جاويدان خود ،كتاب الهي قرآن ، از روز نخست ، دعوت به فطرت و خرد را اساس آيين خود دانست . شريعتي كه با خواست هاي دروني انسان هماهنگ است و بر عقل تاكيد مي ورزد ، بايد پيوسته و جاودانه باشد و رمز جاودانگي اسلام نيز در همين عامل نهفته است .


برچسب: كتاب انديشه اسلامي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۷:۴۲ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب آمار و احتمال 1 رشته آمار

هدف عمده از كتاب آمار و احتمال 1 يادگيري مفاهيم آماري و پرداختن به روش هايي است كه بر اساس آن ها تحليل داده ها صورت مي پذيرد. براي وارد شدن به مباحث مربوط به روش هاي آماري، ابتدا مي بايست مقدمات را فرا گرفت.

اين كتاب بر اساس سرفصل مدون وزارت علوم تحقيقات و فناوري براي درس آمار و احتمال يك دوره كارشناسي آمار تدوين شده است. براي مطالعه اين كتاب با معلوماتي از دروس رياضي عمومي 1 و 2 كفايت مي كند.

دانلود كتاب آمار و احتمال دانشگاهي
با مرور فهرست مطالب اين كتاب، از عنوان هاي كلي و جزئي درس مطلع مي شويد. درك مطالب هر فصل وقتي ممكن مي شود كه مطالب فصل هاي قبل از آن را به خوبي فهميده باشيد. پس از دريافت چهارچوب هر فصل، به طورتدريجي به مطالعه ي عميق ترمطالب اهتمام ورزيد و تمرين هاي مربوط را حل كنيد. با پاسخ دادن به پرسش ها و حل تمرين ها، مي توانيد از كيفيت پيشرفت خود و درك و فهم مطالب آگاه شويد. در ضمن به تمرين هاي هر فصل در پايان كتاب، پاسخ داده شده است. همينطور در بخش ديگر برخي پرسش هاي چهار گزينه اي مرتبط با مطالب كتاب جمع اوري شده است كه حل آنها را به خواننده واگذار مي كنيم.

براي بخش هايي كه از نرم افزار مينيتب استفاده شده ، توصيه مي شود كه آموزش فصل هفتم را در ابتدا در كلاس هاي عملي اين درس فرا گرفته، سپس وارد فصل هاي اول تا ششم شوند. لازم به ذكر است كه در آزمون هاي پايان هر نيم سال، از اين فصل ارزيابي صورت نخواهد گرفت و ارزيابي آن را به عهده ي اساتيدي كه مجري كلاس هاي عملي هستند واگذار مي نماييم.


برچسب: آمار و احتمال 1، آمار و احتمال دانشگاه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۶:۳۹ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب فارسي عمومي ويرايش سوم دكتر حسن ذوالفقاري

كتاب فارسي عمومي دكتر حسن ذوالفقاري است. نشر چشمه اين كتاب را روانهٔ بازار نموده است. اين اثر حاوي برگزيده‌اي از متون فارسي، گونه‌هاي ادبيات و نيز آيين نگارش مي باشد.

كتاب فارسي عمومي ذوالفقاري تلاش كرده است تا نقص و ضعف كتب مشابه خودش را نداشته باشد، با تأليف‌ جديد كتاب‌هاي درسي دبيرستاني و پيش‌دانشگاهي وزارت آموزش و پرورش هماهنگ باشد، بخش دستوررا از زاويه‌اي ديگر بررسي كند و نگارش را به‌ شيوه‌اي ديگر بپروراند. اين كتاب نوشته شده تا چشم‌اندازهاي تازه‌اي بگشايد، نياز روحي و عاطفي مخاطب خود را در نظر بگيرد، بينش روشمند و برنامه‌ريزي‌شده را اساس تأليف قرار دهد و اصل ارتباط را حفظ نمايد و تعميم دهد.

دكتر حسن ذوالفقاري اين اثر را در ۱۴ فصل نوشته است، دربارهٔ ادبيات حماسي، غنايي، تعليمي، نمايشي، داستاني، عرفاني، انتقادي و ادبيات معاصر سخن گفته و به حسب‌حال، زندگي‌نامه، سفرنامه‌ها نيز پرداخته است؛ نويسنده به ادبيات توصيفي، ادبيات جهان و ادبيات عاميانه هم پرداخته است. «آيين نگارش» كه بخش اخر كتاب حاضر است، به نشانه‌گذاري، شيوهٔ خط فارسي، درست‌نويسي، خلاصه‌نويسي، مرجع‌شناسي، رساله‌نويسي، مقاله‌نويسي، گزارش‌نويسي و نامه‌نگاري پرداخته است.

گام به گام فارسي عمومي دكتر حسن ذوالفقاري
«در اواسط عصر مشروطه كوشش ميرزادهٔ عشقي در «سه تابلو مريم» و نمايش‌نامهٔ «كفن سياه» از اوّلين اقداماتي به شمار مي‌رود كه شعر فارسي را به حدود تجربه‌هاي بيان نمايشي نزديكتر كرده است و پس از او كوشش‌هاي نيما يوشيج (چه در «افسانه» و چه در «مرغ آمين») قدم‌هايي در اين راه است. شايد توفيق‌آميزترين كوشش‌ها در راه گونه‌اي از شعر نمايشي، كوشش‌هاي م. اميد باشد در شعرهايي از نوع: «كتيبه»، «شهر سنگستان»، «مرد و مركب» كه بيش‌ترين صبغه را از خصايص شعر نمايشي دارد ـ نوعي از ادب منظوم ما ـ كه از عصر صفويه سابقه دارد و تعزيه خوانده مي‌شود ـ گونه‌اي ديگر از ادبيات نمايشي است.

اصولا هنر نمايش در ايران ـ در قياس با يونان و ملل اروپا ـ بسيار ابتدايي و اندك مايه است. شعر نمايشي نيز همين حالت را دارد. جاي هر گونه تجربه‌اي در اين راه، هم‌چنان خالي است.»

پي دي اف كتاب فارسي عمومي حسن ذوالفقاري

«۲ ـ داستان كوتاه (نوول) در اروپا تا آخر قرون وسطي نوول به قصّه‌ها و حكايت‌هاي كوتاهي گفته مي‌شد كه بيشتر جنبهٔ شوخي و مطايبه داشت. داستان كوتاه به شكل و الگوي امروزي در قرن نوزدهم ظهور كرد. اوّلين بار ادگار آلن‌پو در سال ۱۸۴۲ اصول انتقادي و فنّي خاصّي را ارائه داد و بواندر ماتيوز (۱۹۲۹ ـ ۱۸۵۲) اصطلاح داستان كوتاه را پيش‌نهاد كرد. آلن‌پو و گوگول پدران داستان كوتاه به مفهوم امروزي آن هستند. جز اين دو از نوآوران داستان كوتاه مي‌توان به گي‌دومو پاسان، چخوف، جيمز جويس، كافكا، اُ. هنري و همينگ‌وي اشاره كرد.

داستان كوتاه معمولاً داراي يك واقعهٔ مركزي يا واقعهٔ ضمني است كه حوادث و وقايع ديگر براي تكميل و مستدل جلوه دادن آن واقعه آورده مي‌شود. داستان كوتاه را معمولاً در ظرف نيم ساعت مي‌توان خواند. داستان كوتاه برشي از يك زندگي است. از نمونه‌هاي ايراني داستان كوتاه مي‌توان به داش آكل هدايت، گيله‌مرد بزرگ علوي و گل‌دسته‌ها و فلك از جلال آل‌احمد اشاره كرد.

در مقابل داستان كوتاه، داستان بلند يا رمان كوتاه وجود دارد. در واقع داستان بلند وصلتي است ميان داستان كوتاه و رمان كه در آن ويژگي‌هاي داستان كوتاه با خصلت‌هاي رمان در هم مي‌آميزد. در داستان بلند نويسنده مي‌كوشد كه داستان كوتاه را از فشردگي و اختصار ذاتي خود بيرون آورد و از امكانات رمان در زمينهٔ گسترش شخصيت‌ها و درون‌مايه و موضوع نيز بهره بگيرد. مدير مدرسهٔ آل احمد، بوف كور هدايت، شازده احتجاب گل‌شيري از نمونه‌هاي داستان بلند فارسي است.

۳ ـ رمان مهم‌ترين و معروف‌ترين شكل تبلور يافتهٔ ادبي روزگار ماست كه با «دُن‌كيشوت» اثر سروانتس اسپانيايي (۱۶۱۶ ـ ۱۵۴۷) تولّد يافت.

رمان روايت منثور داستاني است كه نشان‌دهندهٔ تصوير زندگي واقعي، مخصوصاً تصوير بحران‌هاي عاطفي در پهنهٔ زندگي مردان و زنان است.

رمان‌ها انواعي دارند چون پيكار سگ (شرح زندگي مردم تهي‌دست) گوتيك (رمان آميخته به سحر و جادو) تاريخي، رسالتي (كه در آن از مسائل سياسي، اقتصادي، مذهبي و… سخن مي‌رود)، روان‌شناختي، جريان سيال ذهن، خيالي و وهمي (مثل رمان‌هاي علمي، نمادين) و… از رمان‌هاي معروف غيرايراني به جنگ و صلح، بينوايان، غرور و تعصّب، سرخ و سياه، ژان كريستف و از رمان‌هاي ايراني به كليدر، سووشون، چشم‌هايش، شوهر آهوخانم و… مي‌توان اشاره كرد.

سمك عيار يكي از قديمي‌ترين نمونه‌هاي داستان‌پردازي و ادبيات فارسي است. مؤلف آن فرامرزبن خدادادبن عبداللله‌الكاتب الارّجاني (قرن ششم) است. مطالب كتاب يكي از داستان‌هاي عاميانهٔ فارسي است و بيشتر وقايع در چين و ماچين مي‌گذرد و غالب قهرمانان آن نام‌هاي اصيل ايراني دارند. قهرمان نام‌آور داستان ــ كه در شجاعت و تدبير و نيرنگ سرآمد همهٔ قهرمانان است ــ «سمك» نام دارد و نام راوي داستان «صدقه» است. سمك عيار در خدمت خورشيدشاه است و خورشيدشاه با شاه ماچين در جنگ. سمك پنهاني به شهر دشمن رفته است تا چند پهلوان را ــ كه اسير و زنداني شده‌اند ــ آزاد كند.

سرخ كافر پهلوان قوي هيكلي است كه از جانب شاه ماچين به نگهباني شهر مأمور است و چند كس را ــ به تهمت اين‌كه از ياران سمك عيارند ــ گرفته و در بند كرده است.»


برچسب: كتاب فارسي عمومي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۵:۲۵ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب شيمي دوازدهم مبتكران

كتاب شيمي جامع مبتكران يكي از پرفروش ترين كتاب هاي شيمي بين دانش آموزان كنكوري است . انتشارات مبتكران در اواخر دهه 70 اقدام به چاپ كتاب هاي شيمي كنكور كرد و شيمي جامع مبتكران بيش از دو دهه جزو اصلي ترين انتخاب هاي دانش آموزان براي شيمي كنكور بوده است كه اين موضوع نشان از كيفيت بالاي اين كتاب ها دارد. در واقع هر جا سخن از بهترين منابع شيمي كنكور ميشود نام كتاب هاي شيمي انتشارات مبتكران همواره به گوش مي رسد

pdf جامع شيمي مبتكران
شايد در نگاه اول فكر كنيد كه كتاب هاي شيمي دو جلدي مبتكران به صورت سوال و پاسخ در دو جلد مجزا هستند اما اينطور نيست . مولف در كتاب هاي دو جلدي فصل هاي كتاب را از هم جداگانه است يعني در جلد اول دو فصل اول و در جلد دوم سه فصل پاياني كتاب ميباشد هدف از اين كار انتشارات اين بوده كه دانش آموز متناسب با روند تحصيلي و ترمي خود كتاب تهيه كرده و در صورت رضايت و نيجه گرفتن جلد بعدي كتاب را خريداري كند تا هم از لحاظ حجمي و هم از لحاظ مالي صرفه جويي كند

شيمي بازرگان ، شيمي مبتكران مهندس بازرگان اينها همگي نام هايي است كه به طور عاميانه براي كتاب هاي شيمي مبتكران نيز استفاده ميشود ، اين نام ها برگرفته از مولف كتاب جناب آقاي مهندس بهمن بازرگاني ميباشد كه جزو اساتيد و معلمان برجسته و صاحب سبك در درس شيمي كنكور است كه اين سبك در اين كتاب ها كاملا ديده ميشود .

تست هاي طبقه بندي فراوان با درجه سختي نسبتا زياد و بعضا مطالب خارج از كتاب اصلي ترين ويژگي كتاب هاي شيمي مهندس بازرگان ميباشد . مولف معتقد است با حل تست هاي سخت و سطح بالا و البته فراون است كه ميتوانبه جنگ غول سرسخت كنكور رفت . به همين خاطر در بعضي موارد مطالب خارج از كتاب نيز در تست هاي شيمي مبتكران مشاهده ميكنيد تا از اين طريق بتوانيد خود را براي هرمدل تست در جلسه كنكور سراسري آماده كنيد . اين كتاب ها فاقد درسنامه مجزا بوده اما مولف در قسمت پاسخ نامه تشريحي با توجه به هر سوال ، آن مبحث را به طور كامل همراه با بيان نكات تستي و كنكور توضيح داده است

pdf دانلود رايگان كتاب شيمي دوازدهم مبتكران
از دلايل محبوبيت كتاب‌هاي شيمي انتشارات مبتكران اين است كه يك مجموعه‌ي كامل و جامع شامل درسنامه و تست دارند. تست‌ها داراي پاسخ تشريحي هستند، تمام مطالب كتاب‌هاي درسي شيمي براي هر يك از پايه‌ها به طور كامل پوشش داده شده است. دانش آموزان با كمك اين كتاب‌ها از تهيه ساير منابع براي شيمي بي‌نياز خواهند شد.

شكل‌ها، نمودارها و جداول همه به صورت تمام رنگي در اين كتاب‌ها به چاپ رسيده‌اند و هيچ نكته‌اي از كتب درسي از قلم نيفتاده است. همچنين؛ لحن روان، بيان ساده و صميمي و در برخي موارد طنزگونه‌ي نوشتار كتاب‌ها باعث شده است كه دانش آموزان در فهم مطالب دچار مشكلي نشوند.


برچسب: شيمي مبتكران، شيمي جامع مبتكران، شيمي مبتكران دوازدهم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۳:۵۱ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب آمار و احتمال 1 رشته آمار

كتاب آمار و احتمال1 نوشته شده توسط نرگس عباسي، علي شادرخ و محمدقاسم وحيدي اصل مي باشد كه به وسيله انتشارات دانشگاه پيام نور منتشر شده است

هدف عمده از درس كتاب آمار و احتمال دانشگاهي پيش رو يادگيري مفاهيم آماري و پرداختن به روش‌هايي مي باشد كه بر اساس آن ها تحليل داده ها صورت مي گيرد. براي ورود به مباحث مربوط به روش‌هاي آماري ابتدا بايد مقدمات را فرا گرفت

اين كتاب بر اساس سرفصل مدون وزارت علوم تحقيقات و فناوري براي واحد درسي آمار و احتمال يك دوره ي كارشناسي رشته ي آمار تدوين شده است. براي مطالعه ي اين كتاب معلوماتي از دروس رياضي عمومي1 و 2 كافي است

آمار و احتمال دانشگاه
در تعريف آمار بايد گفت آمار دانشي است كه به مطالعه و گردآوري، تحليل، تفسير، ارائه و سازماندهي داده‌ها مي‌پردازد. آمار را بايد علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهٔ دانش‌هاي تجربي انسان با استفاده از روش‌هاي گردآوري، تنظيم، پرورش، و تحليل داده‌هاي تجربي دانست. همچنين زمينه‌هاي محاسباتي و رايانه‌اي جديدتري مانند يادگيري ماشيني، و كاوش‌گري ماشيني در داده‌ها، در واقع، امتداد و گسترش دانش وسيع و كهن از آماربراي محاسبات نو و دوران اعمال روشهاي ماشيني در همه‌جا مي‌باشد. علم آمار، علم و فن فراهم كردن داده‌هاي كمّي و تحليل آن‌ها براي به دست آورن نتايجي كه اگرچه احتمالي مي‌باشد، اما ممكن است

هدف عمده از درس «آمار و احتمال» يادگيري مفاهيم آماري و پرداختن به روش هايي است كه بر اساس آن ها تحليل داده ها صورت مي پذيرد. براي وارد شدن به مباحث مربوط به روش هاي آماري، ابتدا مي بايست مقدمات را فرا گرفت.


برچسب: آمار و احتمال 1، آمار و احتمال دانشگاه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۲:۳۲ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب هنر و تمدن اسلامي يك غلامعلي حاتم

كتاب هنر و تمدن اسلامي ۱ نوشته ي دكتر غلامعلي حاتم يكي از منابع جامع در خصوص هنر و تمدن اسلامي است. اين كتاب با هدف معرفي و تحليل جوانب مختلف هنر و فرهنگ و تمدن اسلامي، از دوران ظهور اسلام تا دوره‌هاي مختلف تاريخي، تاليف شده است

محتواي كتاب به بررسي دستاوردهاي هنري در انواع قلمروهاي مختلف اسلامي مي‌پردازد و تلاش مي‌كند تا تأثيرات متقابل فرهنگي، اجتماعي و سياسي را بر شكل‌گيري هنر اسلامي تحليل نمايد

يكي از قسمتهاي مهم اين كتاب، توجه به معماري اسلامي است. معماري اسلامي با مساجد، مدرسه ها، كاخ‌ها و باغ‌ها به عنوان يكي از شاخص‌ترين جنبه‌هاي هنر اسلامي در نظر گرفته مي‌شود

pdf كتاب هنر و تمدن اسلامي 1 رايگان
كتاب هنر و تمدن اسلامي ۱ دكتر غلامعلي حاتم به تحليل نقش و تأثيرات هنرهاي تزئيني در جامعه اسلامي نيز مي‌پردازد. البته هنرهاي تزئيني مانند كاشي كاري، موزائيك‌سازي و تذهيب، نقش بسيار مهمي در زيباسازي اماكن مذهبي داشته‌اند

كتاب كاملا تكنيك‌ها و سبك‌هاي مختلف اين هنرها را مورد بررسي قرار مي دهد و نمونه‌هاي برجسته‌اي از مساجد، مقابر و كاخ‌هاي تزئين شده با اين هنرها را معرفي مي‌نمايد. اين قسمت از كتاب نشان مي‌دهد كه چطورهنرمندان مسلمان با استفاده از طرح‌هاي هندسي و الگوهاي پيچيده، به خلق آثار هنري بي‌نظير پرداخته‌اند كه علاوه بر زيبايي ظاهري، داراي معاني عميق معنوي نيز هستند

در ادامه، نويسنده كتاب به بررسي هنر فلزكاري در تمدن اسلامي مي‌پردازد. فلزكاري اسلامي با خلق اشياء زيبا و كاربردي از جنس فلزاتي مثل طلا، نقره، برنز و آهن، يكي از برجسته‌ترين نمودهاي هنر اسلامي به حساب مي‌ايد

اين كتاب به تكنيك‌ها و روش‌هاي مختلف فلزكاري مثل حكاكي، مشبك‌كاري و قلم‌زني، پرداخته است و نمونه‌هاي برجسته‌اي از آثار فلزي را كه در موزه‌ها و مجموعه‌هاي هنري نگهداري مي‌شوند، معرفي مي‌كند. كتاب همچنين توجه ويژه‌اي به تأثيرات هنرمندان فلزكار مسلمان بر فلزكاري ساير فرهنگ‌ها و نقش اين هنر در تبادل فرهنگي ميان شرق و غرب داشته است

يكي ديگر از موضوعات مهمي كه در اين كتاب مطرح شده، بررسي هنر كتابت و تذهيب قرآن مي‌باشد. تذهيب قرآن به عنوان يكي ازجلوه‌هاي برجسته‌ هنر اسلامي، نشان‌دهنده احترام و تقدس مسلمانان نسبت به كتاب مقدس‌ قرآن است. اين بخش از كتاب نشان مي‌دهد كه چگونه هنر تذهيب با خوشنويسي و ساير هنرهاي تزئيني اميخته شده و آثار هنري شگفت انگيزي خلق نموده است


برچسب: هنر و تمدن اسلامي 1،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۱:۱۱ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب انديشه اسلامي 2 جعفر سبحاني

كتاب انديشه اسلامي 2 از كتب دانشگاهي است كه در آموزش كارآمد مباني نظري اسلام، تدوين متون آموزشي مناسب، تاثيرگذار است و از آنجايي كه در دروس معارف اسلامي با تعداد بسياري از دانشجويان و رشته هاي دانشگاهي مواجه هستيم نياز است در اين زمينه متون آموزشي متنوعي تدوين بشود تا اساتيد محترم معارف اسلامي با توجه به مخاطبان مورد نظر خود و شرايط موثر بر تعيين متن درسي كتاب درسي خود را انتخاب كنند. به اين منظور، پي دي اف انديشه اسلامي 2 به همت استاد محقق حضرت آيت الله جعفر سبحاني، از انديشمندان ممتاز مباحث الهيات در حوزه علميه قم و جناب آقاي دكتر محمدرضايي، از اساتيد گروه فلسفه دانشگاه تهران، بر اساس سر فصل هاي مصوب اين درس به رشته تحرير درآمده است

كتاب انديشه اسلامي 2 سبحاني و رضايي pdf
كتاب انديشه اسلامي 2 سبحاني كه در ادامه جلد اول اين كتاب يعني پس از كتاب انديشه اسلامي 1 و به همت جمعي از اساتيد مباحث الهيات و فلسفه منتشر شده است. در اين كتاب در ادامه جلد اول به مبحث آموزش كارآمد مباني نظري اسلامي و تدوين متون مدون آموزشي پرداخته شده است

مقدمه كتاب : ديرينه ترين آثاري كه باستان شناسان به آن دست يافته اند ، بر آن دلالت دارد كه زندگي انسان پيوسته با دين و دينداري همراه بوده است ، هر چند اين پديده در هر عصر و قاره اي به صورتي خاص جلوه گر شدهاست . قرآن نيز بر آن است كه در طول تاريخ بر حسب شرايط زماني و مكاني مختلف و به تعبيري متناسب با استعدادهاي امت ها، جلوه دين كه همان اسلام ( تسليم بودن در برابر خدا ) است به شكل شريعت هاي مختلف بروز يافته است . اسلام با معجزه جاويد خود ، قرآن ، از روز نخست ، دعوت به فطرت و خرد را اساس آيين خود دانست . شريعتي كه با خواست هاي دروني انسان هماهنگ است و بر عقل تاكيد مي ورزد ، بايد پيوسته و جاودانه باشد و رمز جاودانگي اسلام نيز در همين عامل نهفته است .


برچسب: كتاب انديشه اسلامي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۲۹:۵۵ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)

دانلود كتاب فارسي عمومي ويرايش سوم دكتر حسن ذوالفقاري

كتاب‌هاي عمومي دانشگاهي مثل فارسي عمومي به دليل اينكه جزو اولين واحدهاي درسي در دوره دانشگاه به شمار مي‌آيند بايد داراي بيان شيوا و رسايي بوده كه بتوانند به خوبي با دانشجويان ارتباط برقرار نمايند. كتاب فارسي عمومي تاليف حسن ذوالفقاري انتشارت چشمه به دليل رعايت همين نكات جزو اولين كتاب‌هاي پيشنهادي اساتيد است.

pdf كتاب فارسي عمومي ذوالفقاري رايگان
كتاب فارسي عمومي دكتر حسن ذوالفقاري كه شامل برگزيده ي متنهاي فارسي و آيين نگارشي است. اين كتاب از چهارده فصل تشكيل شده است كه گلچيني از متون ارزشمند ادبيات فارسي را به خوانندگان ارائه مي دهد. در هر فصل از اين كتاب درآمدي بر ادبيات مورد نظر توسط بعضي از بزرگترين اديبان و صاحب نظران فارسي زبان ارائه مي شود و خواننده را در آشنايي با ادبيات مربوطه راهنمايي مي نمايد.


در فصل اول كتاب فارسي عمومي حسن ذوالفقاري، ادبيات حماسي با داستان هاي زال زر و آرش كمان گير بررسي مي شود ودومين فصل ادبيات غنايي را در پرتوي آثار برخي از بزرگ ترين شاعران فارسي زبان نمايانگر مي شود. فصل چهارم با عنوان ادبيات نمايشي، سه اثر بزرگ از جمله “جعفرخان از فرنگ برگشته”، “چشم در برابر چشم” و “كمال الملك” را معرفي مي نمايد و در فصل پنجم كه ادبيات داستاني نام دارد، برخي از زيباترين قصه هاي ادبيات فارسي معرفي گشته اند.


آن چه در فصل ششم تا سيزدهم كتاب فارسي عمومي در اختيار مخاطب قرار مي گيرد، پرداختن به ادبيات عرفاني، معاصر، انتقادي، ترجمه، توصيفي، بين المللي و همچنين عاميانه است كه براي هر كدام، نمونه هاي بي نظيري از بهترين آثار ادبي ذكر شده ؛ آثاري كه برخي از شهرت بسيار بالايي برخوردار هستند. برخي نيز به رغم كمتر شناخته شدن، كيفيتي عالي را به مخاطبان عرضه مي كنند. در فصل چهاردهم يا همان فصل آخر كتاب فارسي عمومي از دكتر حسن ذوالفقاري، آيين نگارش مورد بررسي قرار گرفته است و اثر با فهرستي از منابع و مآخذ كه مي تواند براي مطالعه ي بيشتر و بهتر خوانندگان مورد استفاده قرار گيرد، به پايان مي رسد.


برچسب: كتاب فارسي عمومي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۲۷:۳۵ توسط:ramzfile موضوع: نظرات (0)